17 juli Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu 17 juli Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu

17 juli Jakarta

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

17 Juli 2014 | Indonesië, Batavia

Na weer een fantastisch ontbijt zijn we met de taxi naar station Gambir vertrokken om de treinkaarten te regelen voor 19 juli naar Yogjakarta. Vol goede moed stapten we het kantoor binnen.
Wat denk je??? De treinen naar Yogjakarte (allemaal) zijn volgeboekt tot en met 28 juli in verband met een vakantie pffff. Nu zoden we een bus kunnen nemen maar die doet er 24 uur over (620 km).
Ook zouden we een privéchauffeur kunnen regelen maar we hebben geen idee hoe we dat zo snel kunnen regelen. Gelukkig kregen we een lumineus idee, we nemen een binnenlandse vlucht.
Terug in ons hotel hebben we gelijk bij kantor bussiness de tickets geboekt. We vliegen om 11.20 uur met Citylink naar Yogjakarta, arrivel 12.35 uur en dat voor maar € 40,00 per persoon. Als we de trein hadden genomen dan had de reis meer dan 7 uur geduurd.
De rest van de dag hebben we niet erg veel gedaan, een beetje gewinkeld en rondgelopen. We hebben niet eens foto’s genomen vandaag.