20 juli Yogjakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu 20 juli Yogjakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu

20 juli Yogjakarta

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

20 Juli 2014 | Indonesië, Batavia

Wat een nacht, niet normaal hoeveel lawaai mensen en dieren kunnen maken. Honden die, zo te horen, afgemaakt werden. De hele nacht door het geluid van rondlopende mensen, bellende mensen en om 4 uur 's morgens de moskee die zowat midden in onze slaapkamer staat. Om hals 7 maar opgestaan en opgefrist. Om 8 uur aan het ontbijt, witte rijst met kip, en daarna met de taxi naar Tugu station om de tickets naar Surabaja te regelen.
Dit keer is het wel gelukt. we vertrekken 23 juli om 06.55 uur 's morgens.
Maar eerst nog even genieten van Yogjakrta. Vandaag zijn we de jalan Malioboro afgelopen. Wat een winkeltjes en wat veel mensen en scooters. Aan het einde van de weg stond het museum Vredeburg, natuurlijk hebben we daar even een kijkje genomen en op een terrasje een drankje gedronken.
Lotte en ik hebben een kippensalade genomen en David pisang goreng.
Een klein stukje verderop was de kraton. Daar waren we 5 jaar geleden al geweest maar ach een tweede keer neem ja alles beter in je op. De entree is 2 keer zo duur geworden en het badgedeelte is niet meer voor publiek toegankelijk. Eigenlijk niet eens meer de moeite waard.
We zijn over de jalan Malioboro terug gelopen en hebben nog even een snack gegeten bij de MacDonalds. Bij het station hebben we weer een taxi naar het hotel genomen. Tijd om op te frissen het was een hele warme dag. Om half 5 nog een heerlijk verfrissend regenbuitje, alhoewel het wel warm blijft.

• 20 Juli 2014 - 16:44

Manna:

Hopelijk a k nachten meer slaap!
    Leuk jullie reisverslag...

Kus...mam