16 juli Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu 16 juli Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu

16 juli Jakarta

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

16 Juli 2014 | Indonesië, Batavia

We zijn na het ontbijt naar Plaza Semanggi gegaan en daar kwamen Cleopas en zijn moeder vanuit Depok. De afspraak was om half tien en natuurlijk…… jam karet! Ze kwamen een uur later dan afgesproken. Vanaf Plaza Semanggi zijn we met de taxi over de tolweg naar Seaworld in Ancol gereden. We zijn ongeveer een uur in seaworld geweest. Mooi opgezet en je mag er ook haaien en andere vissoorten aaien.
Omdat het behoorlijk penas was hebben we op een terrasje wat gedronken en zijn we naar de bowling gegaan.
Cleopas had nog nooit gebowld, dat was dus lachen. Voor één game bowlen moesten we 50.000 rupia ( € 3,25) betalen. Na één game (we hebben twee gespeeld) kwam Claudia ook eindelijk van haar werk en daarna zijn we met de taxi verder gereisd naar een pasar (Senen). Op de pasar hebben we ikan asin (gezouten vis) gekocht voor Saan: 1 kilo Jambal roti, 1 kilo pedah (merah), 1 kilo gabus en 1 kilo sepat. We moesten 350.000 rupia ( € 22,75 voor 4 kilo totaal) betalen.
Na de pasar nog even winkelen in Plaza Atrium, eigenlijk wilden we eten maar helaas waren we net te laat (om 18.00 uur is alles bezet vanwege de Ramadan) dus met de taxi naar Plaza Semanggi en daar was inmiddels weer plaats. Met zijn zessen hebben we van het avondeten genoten.
Na het eten zijn wij terug gegaan naar ons hotel met de afspraak om elkaar weer te zien op vrijdag 18 juli.