19 juli Jakarta - Yogjakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu 19 juli Jakarta - Yogjakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu

19 juli Jakarta - Yogjakarta

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

19 Juli 2014 | Indonesië, Batavia

De wekker ging om 6 uur ‘gaaaaap’ gelukkig hebben we alle spulletjes al in de koffer gedaan. Even aankleden, opfrissen en naar het ontbijt. Om kwart voor 8 in de taxi richting het vliegveld, Halim Perdanakusuma. Volgens de receptioniste zou de rit anderhalf uur duren, en ….. wat denk je, we waren er in een half uur. Pfffff kwart over 8 op het vliegveld terwijl het vliegtuig pas om 11.20 uur vertrekt. We hebben ons wel vermaakt hoor. Na een vlucht van een uur zijn we aangekomen in Yogjakarta. Zodra je de gate uitkomt komen de taxichauffeurs van alle kanten op je af gestormd.
Knettergek zijn ze, voor een ritje van een half uur *zij zeggen een uur) vragen ze 100.000 rupia. Na 1 te hebben weggestuurd vonden we er toch nog 1 die het voor 80.000 wilde doen.
We zitten nu op een kampung in een mooi hotelletje, Puri Chorus Boutique Hotel. We hebben de koffers in de kamer gebracht en hebben de omgeving verkend. Om half 5 lekker gegeten bij Quack Quack en terug naar het hotel om een plan voor morgen te bedenken.