18 juli Jakarta, Depok - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu 18 juli Jakarta, Depok - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu

18 juli Jakarta, Depok

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

18 Juli 2014 | Indonesië, Batavia

Vanmorgen ging de wekker heel vroeg. We hadden om 9.30 uur afgesproken op station Jakarta Kota met Claudia, Cleopas en hun moeder. Natuurlijk waren wij op tijd maar je raad het al: JAM KARET!!!!! Ze waren weer eens te laat. Rond 11 uur kwamen ze aan met de trein. Samen zijn we op de trein naar Depok gestapt. In Depok zijn we eerst naar het postkantoor gelopen (deze zou open zijn van 9 tot 2) we kwamen om 12 uur bij het postkantoor en wat denk je???? PAUZE tot 13.00 uur.
Dus eerst naar het huisje van Claudia en Cleopas, even wat drinken en daarna weer terug naar het postkantoor en het pakketje laten opsturen. Dat is hier dan wel weer duur, ik moest 940.000 rupia betalen circa € 60,00. Te voet zijn we verder gegaan, eerst naar de kerk van Chastelijn een daarna naar de begraafplaats waar David zijn opa en oma zijn begraven. Daarna zijn we met de Ankot naar Unke, Martin en Dinah gereden. Ze waren erg blij om ons te zien. Na een kopje thee zijn we met de Ankot naar een restaurantje gegaan en hebben nasi goreng gegeten. Door kleine straatjes zijn we naar het station van Depok gelopen en hebben de trein naar Cawang genomen, overgestapt in de bus naar Plaza Semanggi en afscheid genomen van Claudia, Cleopas en moeders. Die moeten nog helemaal terug naar Depok. Wij hebben natuurlijk nog even een drankje op het terras van het zwembad genomen en daarna zijn we naar de kamer gegaan. Even douchen en rustig op de bank bijkomen. Morgenvroeg gaat de wekker om 06.00 uur dus vroeg naar bed.

Tags: Depok