Eerste dag in Surabaya - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu Eerste dag in Surabaya - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Surabaya

Blijf op de hoogte en volg Anita

28 Juli 2012 | Indonesië, Batavia

De homestay Kalijudan waar we verblijven is gelegen op een hele mooie kampung in het oosten van Surabaya.
Vandaag zijn we begonnen met een wandeling, het is niet gemakkelijk om van de kampung af te komen (net een doolhof). In onze poging om richting de stad te wandelen kwamen we langs een kerk. Voor de kerk stond een vrouw die ons vroeg of we binnen wilden kijken. We konden de uitnodiging niet afslaan en zijn naar binnen gegaan. Het was net 10 uur en voor we het wisten zaten we in een ruimte waar de zondagschool is gehuisvest.
Op het moment dat we binnen kwamen zaten er 2 dames te zingen. We gingen op een hele lage stoel met mat zitten. David was de enige man aanwezig (op de muzikanten na). Na het zingen kwam de predikant en hebben we een hele preek meegemaakt. We werden zelfs nog apart welkom geheten en de predikant maakte zijn excuus dat hij geen engels sprak.De hele preek was in het Indonesisch dus ik heb er niet veel van verstaan maar de moeder van de predikant had een I-pad en gaf me de vertaling in het Engels. Het was een hele leuke ervaring. Er werd gelijk gevraagd of we morgen weer zouden komen in de grote kerk maar dat hebben we afgeslagen.
We zijn daarna verder gelopen en hebben een bluebird taxi aangehouden die ons naar de Galaxy mal heeft gebracht waar we hebben gewinkeld en bij de Starbucks een kopje koffie hebben gedronken.
De taxi kost hier in Surabaya erg weinig. Voor tussen de 20.000 en 30.000 roepia brengt hij je waar je heen wil.
Rond 17.00 uur zijn we met de taxi naar hotel Cendana gereden, in dit hotel gaan we 1 nachtje slapen voor we doorreizen naar Kalibaru. We hebben in 2009 ook in dit hotel geslapen en het hotel ligt vlakbij plaza Tunyungan.
In plaza Tunyungan hebben we gegeten en wederom gewinkeld. We hebben nieuwe slippers gekocht bij de matahari, discount :-).
We zijn nu weer terug in onze homestay.

• 28 Juli 2012 - 18:41

Lotte:

hihihihi heeeel veel plezier morgen en ben benieuwd hoe het hotel daar nu is... Ik wou dat ik daar ook nog even kon winkelen hihi, Selamat Tidur

• 28 Juli 2012 - 19:01

Wij:

Zo maak je nog eens wat mee! Moeten jullie nog geen koffer kopen?lol.
    genietse hè!
    doei....kus