Van Anturan naar Ubud - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu Van Anturan naar Ubud - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu

Van Anturan naar Ubud

Blijf op de hoogte en volg Anita

10 Augustus 2012 | Indonesië, Batavia

Vanmorgen zijn we om 10.00 uur vertrokken met een prive chauffeur naar Ubud. Een prachige rit over Bali. Wat is het toch een mooi eiland.
Onderweg zijn we gestopt bij een meer waar we de aapjes bananen hebben gevoerd. Vorige keer had een grote aap mijn bananen gejat maar dit keer was ik er op bedacht en lukte het ze niet. Een andere toerist had pinda's gekocht en had het dus niet door.....weg waren de pinda's haha. Halverwege de rit hadden we een koffiepauze en jawel we hebben koffie luwak (loewak) gedronken. Deze koffie is zeer speciaal omdat de luwak (een katachtige) de koffiebonen opeet en daarna de koffieboon uitpoept. Deze wordt dan gewassen en gebrand en dan wordt het gemalen. Heerljke sterke koffie (de duurste koffie ter wereld).
Na een reis van 3 uur zijn we aangekomen in Ubud bij Puri Padi ons laatste homestay van deze vakantie.
Na genoten te hebben van een heerlijke lunch zijn we naar monkey forrest gewandeld en hebben daar nog meer leuke aapjes gezien.
In Ubud verblijven we nog (maar) 3 dagen.
Time flies when you have fun.