Surabaya - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu Surabaya - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu

Surabaya

Blijf op de hoogte en volg Anita

30 Juli 2012 | Indonesië, Batavia

Eerst het verslag van gisteren (29-7-2012):
Na lekker te hebben uitgeslapen, het ontbijt werd om 9.00 uur op de kamer afgeleverd zijn we om 10.00 uur met de bluebird taxi naar Ereveld Kembang Kuning gegaan. Drie jaar geleden zijn we hier ook al geweest. De begraafplaats, waar alle slachtoffers die tijdens de 2e wereldoorlog zijn gesneuveld liggen hier begraven, wordt heel goed onderhouden.
Na onze namen in het register te hebben geschreven zijn we met de taxi naar de haven Kali Mas gegaan. In deze traditionele haven komen grote aantallen Buginese schoeners die volgepakt worden met allerlei handelwaar.
In Tunyungan plaza hebben we weer even geshopt en gegeten. Nadat we ons hebben opgefrist in onze homestay zijn we naar de Galaxy mal gegaan en hebben daar een kadootje voor Lotte haar verjaardag gekocht (en daar moet ze nu nog 2 weken op wachten en wij moeten ons 2 weken stil houden, maar het is een heel leuk kado!!!)
In de homestay nog even gerelaxt en toen lekker naar bed.
Vandaag zijn we van de homestay verhuisd naar hotel Cendana.
Het hotel waar we drie jaar geleden ook verbleven. Het hotel is wel aan een opknapbeurt toe. De glorie van 3 jaar geleden is er niet meer maar de kamers zijn schoon en de airco doet het.
Nadat we in hebben gecheckt zijn we naar "Kebun Binatang Surabaya" de grootste dierentuin van zuid-oost Azië. Voor de maatstaven van hier ziet het er goed uit, in ieder geval beter dan de dierentuin in Yogyakarta waar we in 2009 waren geweest.
's middags hebben we een relaxmiddag gehad en nu op de kamer nog even tv kijken.
Morgen moeten we er vroeg uit, de trein naar Kalibaru vertrekt om 9.00 uur.

• 30 Juli 2012 - 14:37

Lotte:

aaaaa nu ben ik echt benieuwd naar mn cadeautje... best grappig... iedereen feliciteerd me nu al... maar moet nog 2 nachtjes wachten.. vind het maar niks een verjaardag zonder jullie...
    nou we beeldbellen zo nog wel eventjes... hou van jullie..

• 30 Juli 2012 - 15:57

Wij:

Leuk dat jullie ook nog even naar Ereveld Kembang Kuning zijn gegaan. Dus morgen weer een lange reis? maar dan is het weer rustig aan doen?
    Hoe is het met David, niet meer van slag door de busrit?
    Nog een fijne tijd en tot horens, kus love you