Ubud - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu Ubud - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu

Ubud

Blijf op de hoogte en volg Anita

12 Augustus 2012 | Indonesië, Batavia

Het was weer als thuiskomen, 3 jaar later.
We zijn er achter gekomen dat in 3 jaar het dorp 3 keer zo groot is geworden, allemaal nieuwe hotels, guesthouses en winkels. De sawa wordt langzaam teruggedrongen. Ook kun je haast geen stap zetten of er wordt gevraagd of je een taxi of transport nodig hebt (alles is op loopafstand).
De prijzen in de winkels zijn ook 3 keer zoveel geworden, maar je kunt flink afdingen (als je er zin in hebt).
We zijn nog even wezen kijken naar het hotel waar we de vorige keer hebben gelogeerd, deze is niks veranderd. De weg er naar toe is wel verbeterd.
We hebben de pasar bezocht en zijn er toch maar weer gauw weggegaan, er liep een rat (ieuwww).
Na een lekkere rustige nacht (helaas wel een slecht bed) zijn we vanmorgen om 7 uur opgestaan en na het ontbijt om 8.00 uur naar Taro gereden. Daar hebben we een olifant-resort bezocht en hebben we een rit op een olifant gemaakt. Een sumatraanse olifant genaamd Arum, 28 jaar oud en 2500 kg schoon aan de haak. Wat een belevenis.
's middag hebben we nog wat gewandeld en na het avondeten zijn we begonnen met het inpakken van de rugzakken en de nieuw aangeschafte koffer (alles paste niet meer in de rugzakken).
Morgen helaas naar huis, maar eigenlijk ook best fijn.
4 weken vliegen om als je het naar je zin hebt.

• 12 Augustus 2012 - 20:47

Wij:

Straks alle foto's bekijken als jullie thuis zijn.
    Alvast een goede terugreis en tot gauw! love you...