Yogyarkarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu Yogyarkarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu

Yogyarkarta

Blijf op de hoogte en volg Anita

26 Juli 2012 | Indonesië, Batavia

Vandaag een hele leuke dag gehad in Yogyakarta. We zijn naar de pasar burung geweest, en we hebben in een becak gezeten, een hele leuke ervaring.
Eerst hebben we lekker gewandeld, we werden constant gevraagd of we met een becak wilden maar we wilden eerst jalan-jalan.
Onderweg zagen we een wrak op een truck en het bleek een fiat uit 1951 te zijn (zie foto). Deze auto wordt helemaal gerestaureerd en dan via internet verkocht (vaak aan een rijk iemand uit Jakarta).
Toen ik er een foto van maakte kwam de eigenaar met een heel verhaal over auto's en vertelde gelijk heel veel over Yogyakarta, zo lief.
Tenslotte hebben we toch een becak genomen (was maar een klein stukje maar wel een hele belevenis).
Op de pasar burung aangekomen kwamen we erachter dat er niet alleen vogels maar ook hondjes (zo lief), poesjes, vleermuizen etc worden verkocht.
Er zou ook nog een hanengevecht worden gehouden om 12 uur maar daar wilden we niet naar kijken, zo zielig!
Tussen de middag hebben we salade en spaghetti gegeten.
Vanavond hebben we bij easy going gegeten, ik had lekkere rundsateh maar dat was een potje pedis (heet) maar wel lekker. David had nasi goreng met sajur lodeh en rendang.
Verder genieten we hier volop, lieve mensen hier en de guesthouse Kampoeng Djawa is super!

• 26 Juli 2012 - 16:32

Lotte:

Super leuk... Vond het wel grappig dat die man ook even wou meepraten met jullie HAHAHA... Nou alvast voor morgen een hele fijne reis en ik zal aan jullie denken.. Hebben we morgen weer contact... hopelijk is het internet dan wel wat beter... Lovejoe

• 26 Juli 2012 - 18:49

Wij:

Fijn dat jullie het naar de zin hebt, dat was weer een mooie dag,dus.
    Lief hondje!!!
    Hier gaat alles z'n gangetje, dus rustig.
    Groetjes , kus...