Aangekomen in Yogyakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu Aangekomen in Yogyakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Yogyakarta

Blijf op de hoogte en volg Anita

25 Juli 2012 | Indonesië, Batavia

Gisteren zijn we van Jakarta naar Bandung gereisd met de trein (kereta api - Argo Willis). Het was een hele ervaring. onderweg hebben we kunnen genieten van fantastische panorama's. De foto's volgens nog, ze staan op mijn I-pad en moet ze nog op deze laptop zien te krijgen. Misschien dat ik er morgen tijd voor heb.
Er is namelijk zoveel te doen in zo weinig tijd :-).
Maar even over Bandung; |Wat een verschrikkelijke stad, het is er vies en we hadden ook nog de pech dat de guesthouse die we hadden geboekt vies tegen viel. Gelukkig was het maar voor 1 nacht.
We hadden vanaf de trein een taxi genomen, de chauffeur had een goede dag want hij heeft ons ook nog rondgereden, hij wist gelukkig een eettent waar we 's middags konden eten (tja niet alles is open tijdens de ramadan).
We zijn weer op tijd naar onze "slaapplaats" (hotel is een groot woord) gegaan en hebben geprobeerd te slapen. De wekker stond op 5 uur omdat we de trein van 7 uur moesten halen.
's morgens hebben we om 5.30 uur ontbeten en zijn daarna lopend naar het station gegaan.
Onderweg was het al gigantisch druk op straat, de marktkraampjes waren al open en er werd kip klaargemaakt om te worden verkocht.
Ook lag er een man te slapen op het trottoir, poedelnaakt en verschrikkelijk vies, da's pas armoede :(.
Om 7 uur vertrok de trein richting Yogyakarta. We zaten 1e klas en dat kost 220.000 roepia per persoon. Je zit dan wel 7 uur in de trein. Gelukkig met airconditioning. Onderweg kun je warm eten en drinken kopen.
Om 13.55 uur zijn we aangekomen in Yogyakarta, en naar ons hotel gegaan met de taxi. We moeten toch leren af te dingen, voor 50.000 roepia 5 km rijden is te duur hier in Indonesië.
Toen we aankwamen in het hotel waren we blij verrast hoe mooi en gezellig het daar was.
Voor het eerst zagen we heel veel "belandas" hier rondlopen. Echt een toeristische stad.
Morgen gaan we de stad een beetje verkennen, de Borobudur hebben we al gezien maar we zien wel wat we tegenkomen. We doen het sowieso een beetje rustig aan, David had een beetje hoofdpijn en was wat misselijk, hij eet te weinig. Ik heb niet zoveel eten nodig en hij wil niet alleen eten.
Het wordt waarschijnlijk de "pasar burung" de vogeltjesmarkt en verder zien we wel.
We zitten nu in ons hotel en gaan even beeldbellen met Lotte.
Straks gaan we lekker op tijd naar bed en goed slapen hoop ik.

• 25 Juli 2012 - 18:49

Wij:

hoi daar! Jammer van een paar minpuntjes , een ding scheelt , als jullie na de vakantie terug kijken op deze vakantie ,dan zijn jullie het mindere vergeten.
    Anita, jij moet maar een beetje meer eten, dan neemt David ook meer.
    Ofschoon z'n buikje dan wel weg is ?
    Geniet maar fijn van de tijd dat jullie in Yogyakarta zijn. liefs , kus

Tags: Yogyakarta