Familiebezoek in Depok - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu Familiebezoek in Depok - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu

Familiebezoek in Depok

Door: nietje64

Blijf op de hoogte en volg Anita

21 Juli 2012 | Indonesië, Batavia

Gisteren was het een luie dag, we hebben wat gewandeld en 's avonds met Claudia uit eten geweest bij Dim Sum Inc. in het epifestival. Het eten was lekker maar de bediening bar slecht. We waren met z'n drietjes en kregen het eten niet tegelijk :(

Vandaag zijn we naar plaza Indonesië geweest en hebben daar 2 uur rondgelopen (er zijn daar wel 250 winkels) en natuurlijk hebben we koffie gedronken bij de Starbucks.
's middags om half twee zijn we opgehaald door Claudia en Cleopas (haar broertje). We zijn in een gammel busje (2000 roepia per persoon = ca. 17 cent) richting het station gereden. Via de rails (ja echt letterlijk over de rails) zijn we naar het station gelopen en hebben de trein naar Depok genomen (6000 roepia = 51 cent).
In Depok aangekomen werden we opgewacht door de moeder van Claudia en zijn we naar Unke (dat is een nicht) gelopen.
Het was een warm onthaal, gelukkig verstaat David een beetje Indonesisch en dat wat we niet konden verstaan werd door Claudia vertaald in het engels. Na het drinken van een kopje mierzoete thee zijn we met een nog kleiner gammel busje naar neef Nano gegaan. Ook daar was het een warm onthaal, er werd eten en drinken op tafel gezet. Na gezellig te hebben gekletst zijn we door Filemon (de zoon van Nano) met de auto naar Evi (ook een nicht) gebracht. Zij was helaas niet thuis. Om de hoek woont Robbie (een neef) in een gigantisch huis. Bij Robbie hebben we wat water gedronken en omdat het inmiddels donker was geworden zijn we richting het station gelopen om weer naar ons hotel te gaan.
We moesten nog wel even het huisje bekijken waar Claudia en haar moeder en Cleopas wonen (de kamer van Lotte is net zo groot als hun hele huis).
Claudia en Cleopas hebben ons terug gebracht naar ons hotel. We hebben samen nog wat gedronken en toen hebben we afscheid genomen. Om half tien kwamen we bekaf op onze kamer.
Het was een dag om niet snel te vergeten!
De bedoeling was dat ik deze blog op het dakterras onder het genot van een biertje zou schrijven maar jammer dan het is ramadan en dan wordt er geen alcohol verkocht in dit hotel :(

• 21 Juli 2012 - 16:51

Lotte:

Wauw... echt super... en het filmpje die jullie hebben gestuurd vond ik echt geweldig... Hopelijk komen ze hier ook nog een keertje.. Jullie liggen nu alweer lekker te slapen, vind het superleuk om 'savonds nog met jullie te beeldbellen... Toch het gevoel dat ik er een beetje bij ben... Selamat Tidur en veel plezier morgen en hopen dat hij nu wel open is hihihi lovejoe

• 21 Juli 2012 - 16:56

Alina:

Leuk om deze blogs te lezen hihi. Veel plezier nog en slaap lekker straks. Gr.

• 21 Juli 2012 - 17:28

Wij:

Een heel mooi verslag,Lief hoor! Dat de familie jullie op gehaald hebben.
    Als ik dit schrijf, zijn jullie vast diep in slaap!Wat na zo'n dag geen wonder is.
    Morgen een rustige dag? Vandaag zijn Lotte en wij naar het centrum geweest,en de broodnodige boodschappen gedaan.Maar dat weten jullie vast al!
    liefs vanaf deze kant...kus

• 22 Juli 2012 - 07:29

Henk:

Leuk hoor nietje 64, om zo al je verhalen te lezen! Super veel plezier verder!