Het nationaal monument - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu Het nationaal monument - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu

Het nationaal monument

Door: nietje64

Blijf op de hoogte en volg Anita

18 Juli 2012 | Indonesië, Batavia

De eerste dag in Jakarta is goed begonnen, we zijn vergeten de wekker te zetten en werden om 11.30 uur wakker. Te laat voor het ontbijt dus. Na een salade en een club sandwich te hebben gegeten zijn we gaan wandelen.
Eerst zijn we naar Rasuna Epicentrum gelopen en hebben daar bij Starbucks een mok koffie gedronken.
Daarna zijn we op de bus gestapt en voor 3.500 idr per persoon (da's ongeveer € 0,30) richting het nationaal monument gereisd. In het drukke verkeer van Jakarta is de bus een prima vervoermiddel, deze gaat namelijk over een eigen busbaan.
Rond half 4 kwamen we daar aan en ja hoor, hij was om 15.00 uur gesloten dus moeten we nog een keer heen.
We hebben nog even in het park om het monument rondgeslenterd en langzaamaan weer richting de bushalte gelopen. Onderweg zijn we nog even langs het station geweest om te kijken hoe laat de trein naar Bandung vertrekt. Toen we daar heen liepen zagen we net een trein het station inrijden met een heleboel passagiers op het dak (orang kila).
Rond 19.00 uur hebben we nog even ergens gegeten en daarna terug naar het hotel om ons op te frissen.
We zitten nu lekker aan de koffie op het dakterras na te genieten van deze mooie dag.

• 18 Juli 2012 - 13:39

Lotte:

HAHAHA wat een leuk verhaal zeg... Jammer dat je daar te laat was... Echt super leuke foto's heb je gestuurd.. Krijg toch wel een beetje heimwee hoor hihihi... nou voor straks Selamat Tidur en geniet ervan... lovejoe dikke kus uit een koud en winderig Groningen.

• 18 Juli 2012 - 15:22

Wij:

Wat ziet de stad er schoon uit! Wel druk...

• 18 Juli 2012 - 18:32

Rika:

wat een avontuur. Geweldig. Geniet er van.