Aangekomen in Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu Aangekomen in Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Jakarta

Door: nietje64

Blijf op de hoogte en volg Anita

17 Juli 2012 | Indonesië, Batavia

Op maandag 16 juli zijn we om half drie naar het hoofdstation in Groningen gegaan waar we de trein van 15.07 uur naar Schiphol hebben genomen. Lotte heeft ons met de auto gebracht.
Het vliegtuig zou pas om 20.55 uur vertrekken maar met de reputatie van de NS wilden we de gok niet nemen om het vliegtuig te missen. Wat schetst onze verbazing: geen vertraging dus we waren ruimschoots op tijd.
Na te hebben ingechecked hebben we nog spaghetti gegeten en zijn daarna rustig naar gate E22 gewandeld en zijn we aan boord gegaan van een Boeing 777-300 van de KLM.
Na een lange vlucht mochten we op het vliegveld van Kuala Lumpur even uit het vliegtuig en de benen strekken.
Vanaf Kuala Lumpur was het nog een kleine 2 uur vliegen en om 17.15 uur kwamen we aan op het vliegveld Soekarno Hatta Jakarta. Het verkrijgen van een visum verliep erg rommelig maar we mochten Indonesië binnen. Buiten stonden veel taxichauffeurs die allemaal een ritje wilden scoren waarvan 1 ons naar ons hotel mocht brengen. Het was verschrikkelijk druk op de weg en de rit van 30 kilometer duurde iets meer dan een uur.
In ons hotel "Rasuna Icon" hebben we gelukkig wifi en heb ik dus de mogelijkheid om contact met het thuisfront te hebben, en natuurlijk mijn blog te schrijven.
Het is nu bijna 22.00 uur (in Nederland 17.00 uur) we hebben de pijp uit en gaan nu lekker slapen.
Omdat het donker was toen we aankwamen hebben we nog geen foto's gemaakt, deze houden jullie dus nog van ons te goed.
Selamat tidur!

• 17 Juli 2012 - 15:43

Wij:

Dat is dus lekker snel gegaan , op de taxi-rit na! Als ik dit schrijf pitten jullie hoogstwaarschijnlijk .Leuke foto op twitter van David. liefs..

• 17 Juli 2012 - 15:52

Wij:

Daar ben ik nog even, gefeliciteerd met je zoon, David

• 17 Juli 2012 - 16:18

Lotte:

Aaah super fijn om het nog even te lezen.. Super lief dat jullie even belden.. Ik zal jullie leuke foto's sturen van wat hier gebeurd via whatsapp... Jullie slapen nu natuurlijk al, en ik heb pas net het eten op en de afwas gedaan, best grappig... Nou selamat tidur.. dikke kus en een pootje van dena <3

• 17 Juli 2012 - 17:07

Alina:

Blij dat jullie goed aangekomen zijn lekker genieten nu x

• 18 Juli 2012 - 10:47

Frans Krijnen:

Hallo Anita,
    Zie dat het je/jullie goed gat.
    Heb het fijn samen en ook
    momentjes van lekker niets doen....
    zitten en kijken
    hartegroet, Frans