22 juli Yogjakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu 22 juli Yogjakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu

22 juli Yogjakarta

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

22 Juli 2014 | Indonesië, Batavia

Na een geroosterd broodje, koffie en een banaan als ontbijt zijn we met de taxi naar de dierentuin gegaan. 5 jaar geleden zijn we hier ook geweest en toen was het een en al armoe. De dieren zaten onder erbarmelijke omstandigheden in veel te kleine kooien. Nu 5 jaar later is er veel geïnvesteerd. De ruimtes zijn schoon en de dieren zien er gezond uit. We kwamen net rond voedertijd en de verzorgers waren bezig om de kooien/ruimtes schoon te maken en de dieren eten te geven. Na ongeveer 3 uur rond te hebben gelopen was het plan om naar de Indonesische airforce museum te gaan. Daar aangekomen…….. helaas gesloten vanwege renovatie. Tja, soms zit het mee en soms zit het tegen.
Dan maar terug naar het hotel en daar in de buurt een beetje wandelen door de kleine straatjes in de kampong af en toe een winkeltje in en wat drinken. Echt een vakantiegevoel. ’s Avonds, nou ja aan het einde van de middag (16.30 uur) op zoek naar een restaurantje. Ja, we moeten er vroeg bij zijn want om tegen 6 uur gaan alle moslims eten en rond 5 uur zitten alle restaurantjes propvol met mensen te wachten tot 6 uur. Na het eten gaan we nog even sightseeing in de omgeving. We gaan op tijd terug naar ons hotel want de wekker is op 05.15 uur gezet, om 06.00 uur komt de taxi om ons naar het station te brengen voor de reis naar Surabaya.