21 juli Yogjakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu 21 juli Yogjakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu

21 juli Yogjakarta

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

21 Juli 2014 | Indonesië, Batavia

Vanmorgen vroeg opgestaan en daarna naar de vogeltjesmarkt gegaan. Het blijft zielig al die huisdieren in kleine hokjes, vogels, katten, honden, konijnen, vleermuizen, apen etc. Ze worden wel goed behandeld, vers water en eten en de katten en honden kunnen poepen op een kattenbak. Het stinkt ook niet zo erg als 2 jaar geleden.
Na de vogeltjesmarkt zijn we richting Kampoeng Djawa gelopen, daar hebben we 2 jaar geleden ook geslapen. Onderweg op het terrasje van Lotus Mio een lekkere salade en ciabatta gegeten. Na nog even rond te hebben gelopen zijn we weer met de taxi naar het hotel gegaan.
Na een beetje uitrusten en opfrissen zijn we een eindje in de buurt gaan wandelen en hebben een restaurantje opgezocht. Het is Sate Samirono aan de Jalan Colombo geworden. We hebben heerlijke saté gegeten, David had sapi, Lotte had ayam en ik had kambing. Na het eten, het was alweer donker, zijn we weer wat wezen wandelen door de straten van Yogja. Na een best wel hete dag gaan we nog even douchen en in bed.