14 juli Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu 14 juli Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu

14 juli Jakarta

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

14 Juli 2014 | Indonesië, Batavia

Vandaag gaan we een aantal plaatsen bezoeken. Na een heerlijk ontbijt (nasi goreng en ayam, telor en roti) nemen we de taxi naar Lotte Avenue Mall. We winkelen wat (wel kijken, niet kopen). Allemaal winkels met de duurste merken en allemaal rijke Indo's. We voelen ons niet echt op ons gemak. Daarna nemen we de taxi naar Monas (Monument Nasional). Het is bloedheet, we slenteren naar het monument en boven in komen alle Indonesiërs als een gek op ons af om met ons op de foto te kunnen. Dus als je me ineens op een FB in Indonesië tegenkomt :-) lol. Wederom nemen we een taxi en dit keer gaan we naar Plaza Indonesië. Ook hier weer dure winkels. Het is er wel lekker koel!
Tussendoor eten en drinken we wat en nemen daarna de taxi terug naar ons hotel. De taxiritjes kosten gemiddeld omgerekend € 2,50. Terug in ons hotel frissen we ons op en gaan in de buurt een hapje eten. 's avonds nog even op het terras bij het zwembad een drankje en daarna lekker tidur. Voor een eerste dag is het welletjes.