Vertrek Groningen, Schiphol, Kuala Lumpur, Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu Vertrek Groningen, Schiphol, Kuala Lumpur, Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu

Vertrek Groningen, Schiphol, Kuala Lumpur, Jakarta

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

12 Juli 2014 | Indonesië, Batavia

Vandaag de koffers gepakt en het thuisfront verlaten. Om 14.46 uur vertrekt de intercity vanaf spoor 4b (Groningen centraal) naar Schiphol. Wonder boven wonder hebben we geen vertraging. Na even te hebben rondgelummeld gaan we nar gate E08 waar ons vliegtuig reeds klaar staat.
Het inchecken gaat geheel volgens boekje en ook het boarden verloopt gladjes. Maar dan: er moet nog post en vracht worden ingeladen en dat duurt een beetje langer dan verwacht.
We reizen met een 'kleine' boeing 777-200 en de piloot heet Maduro. Hij meldt dat de vliegtijd naar Kuala Lumpur naar verwachting 11 uur en 35 minuten zal duren. De vertrektijd is 20.50 uur maar we vertrekken daadwerkelijk pas om 21.35 uur. Na een vlucht met verschrikkelijk veel turbulentie (zelfs de stewardessen hebben het nog nooit zo erg meegemaakt) van 10247 km landen we om 15.10 uur in Kuala Lumpur. Pillot van der Ham neemt het stuur over en we vertrekken om 16.35 uur naar Jakarta. De verwachte vliegtijd is 1 uur en 45 minuten. Om 17.10 uur landen we, na 1129 km op vliegveld Soekarno Hatta in Jakarta.
We kopen op het vliegveld gauw een visum (deze is ineens duurder geworden) en nemen een taxi naar ons hotel, we hebben kunnen afdingen.

• 17 Juli 2014 - 08:57

Manna:

Hallo David Anita en Lotte

Het mail zat in de spam map, vandaar nu pas reactie.
    We weten dat jullie het goed naar de zin hebben.

kus en tot horens!
    mam