23 juli t/m 25 juli Yogjakarta - Surabaya - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu 23 juli t/m 25 juli Yogjakarta - Surabaya - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Anita Leeuwen - WaarBenJij.nu

23 juli t/m 25 juli Yogjakarta - Surabaya

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

25 Juli 2014 | Indonesië, Soerabaja

23 juli: Om kwart over 5 opgestaan. Elke morgen heeft de imam van de moskee ons 's morgens om 5 uur wakker gegalmd behalve natuurlijk vanmorgen. We denken dat hij zich heeft verslapen.... De taxi kwam om 5.45 uur al bij het hotel wat ons zeer verbaasde, meestal zijn ze laat. Koffers erin en op weg naar het station. De trein staat al voor ons klaar en we kunnen instappen. Het voordeel van de trein (tenminste die voor lange afstanden) is dat je een stoelnummer toegewezen krijgt en dus niet hoeft te staan, vol = vol.
De trein vertrekt exact om 6.55 uur en om 11.36 uur komen we aan in Surabaya. Bij het station staan allemaal taxichauffeurs om je voor teveel geld naar je hotel te brengen. Gelukkig zijn we hier vaker geweest en nemen gewoon een bluebird taxi met meter, instappen = 5.500 rupia en de rit naar het hotel komt op circa 25.000 rupia ( € 1,35 ). In het hotel hebben we ons even weer fris gemaakt en daarna weer lekker gewandeld. Na een poosje te hebben gelopen nemen we de taxi naar Plaza Tunjungan. Lekker shoppen en eten.

24 juli: Na een heerlijk ontbijt zijn we naar het monument Kapal gelopen, een Russisch onderzeeboot die je van binnen mag bekijken. Daarrna zijn we doorgelopen naar het ereveld Kebang Kuning. Volgens de app was het niet zo erg ver, zoals je wel kunt raden; we hebben er 2 uur over gedaan en het was bloedheet. Na dit bezoek toch maar een taxi terug genomen. Pfff je moet die lui echt in de gaten houden het kost niet veel maar als je 25.000 rupia moet betalen en je betaald met 50.000 en krijgt maar 6.000 terug dan voel je je vies verneukt. Volgende keer dus beter opletten!

25 juli: Vanmorgen naar het monument 10 november gelopen. Onderweg zijn de mensen heel erg aardig. Roepen je achterna en noemen Lotte en mij ook mister. Ach ze weten niet beter. In het monument zie je de geschiedenis van de bevrijding van Surabaya.
Vanaf het monument nemen we de taxi naar het museum Sempoerna waar de dji sam soe sigaretten werden gemaakt.
Omdat het te heet is om rond 2 à 3 uur over straat te lopen gaan we eerst terug naar het hotel.